ORBITKA.COM – Photo-Travel Blog

foto-relacje ze świata i okolic

Foliage in Vermont

„Foliage” – czyli jesienne kolory liści w północnych stanach USA przyjmują spektakularne formy. Szeroka gama intensywnych czerwonych, żółtych, pomarańczowych i zielonych barw pieknie się prezentuje zwłaszcza na dużych powierzchniach zalesionych … Czytaj dalej

Polecane · Dodaj komentarz

Ile kosztował krótki wyjazd na drogie Bermudy?

Tym razem będzie o kosztach krótkiego, ale piekielnie drogiego, weekendowego wypadu z Nowego Jorku na Bermudy w czasie długiego weekendu z okazji Święta Dziękczynienia. Ten listopadowy weekend ma w USA … Czytaj dalej

11 Gru 2017 · Dodaj komentarz

Independence Day – 4 lipca w USA

Dzień Niepodległości, Independence Day, czy po prostu 4 lipca w USA to wielki piknik w amerykańskich barwach narodowych, odpowiednik naszej „majówki”. Flagi, fajerwerki, długi weekend i dzikie tłumy to tradycja. … Czytaj dalej

4 Lip 2017 · Dodaj komentarz

Lucy the Elephant – historia czy kicz?

Na wschodnim wybrzeżu USA, niedaleko słynącego z hazardu miasta Atlantic City, tuż przy pięknej atlantyckiej plaży, w miasteczku Margate (mapa) w stanie New Jersey, stoi „Lucy the Elephant”. Jest to kolorowy, kilkupiętrowy drewniany … Czytaj dalej

19 Czer 2017 · Dodaj komentarz

Frenchtown – kolorowe miasteczko w stanie New Jersey

Na początku mojej amerykańskiej przygody przez kilkanaście miesięcy mieszkaliśmy w Stamford, w przepięknym i niezwykle fotogenicznym stanie Connecticut. Potem przeprowadziliśmy się do Jersey City, żeby być blisko Manhattanu i niezbyt … Czytaj dalej

1 Maj 2017 · Dodaj komentarz

Interview na zieloną kartę (Green Card)

Wreszcie mogę z USA wyjeżdżać 🙂 Co za ulga. Czekałam na ten moment z wytęsknieniem przez 11 miesięcy. Przyjechałam do USA 11 września 2015, bo gdy kupowałam bilet, to tylko wtedy były … Czytaj dalej

5 Sier 2016 · Dodaj komentarz

Kolibry

Koliber rubinobrody to dość częsty gość w ogrodach w USA. Niestety nie udało nam się ich przywabić na nasz balkon, mimo że mamy tu dla nich prawie wszystko co lubią: … Czytaj dalej

24 Lip 2016 · 3 Komentarze

Gra pamięciowa – Memory game

Od dziś mamy na blogu nową rozrywkę: doszła nam klasyczna gra pamięciowa „Simple Memory Game„, zbudowana ze zdjęć z różnych części świata z naszej galerii. Zasady są proste: Przycisk START losowo … Czytaj dalej

22 Maj 2016 · Dodaj komentarz

Znów zima nad zatoką (Stamford, CT, USA)

Dwa tygodnie po zimowym sztormie Jonas, który szerokim echem odbił się w światowych mediach, nikt już o nim nie pamięta. A dziś znów zaczął padać śnieg, wiadomo zima. Śniegu jest prawie tyle, … Czytaj dalej

8 Lu 2016 · Dodaj komentarz

Z Turcji do USA za 199 EUR? Okazja czy błąd?

Dla szukających tanich biletów, dziś w serwisie fly4free pojawiła się informacja o nowej okazji na tanie loty do USA. Zobaczcie na portalu fly4free: http://www.fly4free.com/deal/europe/error-fare-fly-from-turkey-to-new-york-for-only-e195/ Jeśli to błąd systemowy, to ryzyko jest duże, że … Czytaj dalej

27 Sty 2016 · Dodaj komentarz

Zima w Connecticut (USA) i sztorm JONAS 2016

18.01.2016 – poniedziałek Zima w Connecticut potrafi być bardzo różna. W tym roku jest dość łagodnie, choć rok temu o tej porze były wielkie mrozy (dochodziły nawet do -30 stopni C). … Czytaj dalej

18 Sty 2016 · Dodaj komentarz

Jak świętują Halloween w USA

Święto Halloween zdążyło się już w Polsce całkiem dobrze zadomowić i przestało być nowością, choć wersja polska jest wciąż jeszcze młoda i rozwojowa. Dla Amerykanów święto Halloween to ważne wydarzenie: pod względem popularności drugie … Czytaj dalej

2 List 2015 · Dodaj komentarz

Foliage – rudo-pomarańczowa jesień w USA (galeria)

Od początku października do początku listopada trwa w USA fascynujące zjawisko „foliage”, czyli wybarwianie liści na kolory czerwono-pomarańczowo-żółte, z jakich słyną amerykańskie parki. Przepiękne krajobrazy, gra słonecznych promieni w bajecznie kolorowych koronach … Czytaj dalej

14 Paźdź 2015 · Dodaj komentarz

Rambutan – jak go jeść

Dziś po raz pierwszy jadłam rambutan, a przynajmniej nie kojarzę, żebym go wcześniej jadła. To owoc tropikalny pochodzący z południowo-wschodniej Azji. Co ciekawe, nie zainteresowałam się nim w jego naturalnym środowisku w Malezji i Indonezji, gdzie … Czytaj dalej

7 Paźdź 2015 · Dodaj komentarz

Galeria JAPONIA 2013-06 po remoncie

Przed chwilą dodałam do galerii trochę nowych zdjęć z podróży do Japonii w czerwcu 2013. Dużo kolorowych egzotycznych wspomnień. Atmosfera w sam raz na jesienne wieczory. Zapraszam do odwiedzenia świeżej kolekcji: → wejdź do … Czytaj dalej

4 Paźdź 2015 · Dodaj komentarz

Mystic Seaport i atrakcje Connecticut

W niedzielę odwiedziły nas dwie przyjaciółki z Polski: Gosia i Renia. Dziewczyny do Nowego Jorku wpadły na krótko, pogoda piękna, więc szybka decyzja: jedziemy pooglądać, co w Connecticut jest fajnego. Dołączył do … Czytaj dalej

3 Paźdź 2015 · Dodaj komentarz

Huragan Joaquin zaatakuje Nowy Jork

Tak w samo południe wyglądało dziś niebo nad moim domem. W poniedziałek 05.10.2015 w rejonie Nowego Jorku przewidywane jest nadejście huraganu Joaquin. To będzie mój pierwszy na żywo. Na razie … Czytaj dalej

1 Paźdź 2015 · 2 Komentarze

Warany z Komodo i rejs po indonezyjskich wyspach

Wybraliśmy się na koniec świata, na wyspę Komodo w Indonezji, żeby zobaczyć ogromne jaszczury w ich naturalnym środowisku. 4 dni na łodzi, warunki mocno spartańskie, ale fajna przygoda i wspomnienia … Czytaj dalej

29 Sier 2015 · 3 Komentarze

Woodbury Outlets – zakupowy raj

Miasteczko Woodbury (→ mapa) niedaleko Nowego Jorku znane jest przede wszystkim z ogromnego centrum handlowego Woodbury Common Premium Outlets, w którym swoje sklepy fabryczne prowadzi większość liczących się marek. Jeśli szukacie … Czytaj dalej

28 Sier 2015 · Dodaj komentarz

Kenia – foto-safari (galeria)

W Kenii byliśmy w 4 osoby, poruszaliśmy się wynajętym samochodem z kierowcą według samodzielnie opracowanej trasy. Na całość mieliśmy 8 dni, a trasa wyglądała tak:
2006-08-20 – lot Berlin – Doha – Nairobi
2006-08-21 – przylot do Nairobi (rano), dzień w …

31 Lip 2015 · Dodaj komentarz

Zwiedzamy USA: Greenwich Point Park

Connecticut jest bardzo interesującym stanem w USA: pięknym, ciekawym architektonicznie, spokojnym i sielankowym, ale pod względem turystyki to dość specyficzne miejsce. Odniosłam wrażenie, że parki i infrastruktura są przeznaczone wyłącznie dla wygody mieszkańców, a … Czytaj dalej

27 Lip 2015 · Dodaj komentarz

Manhattanhenge i klimaty Nowego Jorku

Oto kilka obrazków z sobotniego wieczoru w Nowym Jorku. Spektakularny zachód słońca, tzw. „Manhattanhenge”, gdy słońce ustawia się przez chwilę w równej linii z ulicami Manhattanu i widać długą ognistą … Czytaj dalej

13 Lip 2015 · 5 Komentarzy

Jedziemy na wieloryby

W USA zaczął się długi weekend związany ze świętem niepodległości 4 lipca. Dziś (piątek) jest dniem wolnym od pracy. Korzystamy z okazji i też ruszamy w drogę. Sezon na wieloryby … Czytaj dalej

3 Lip 2015 · Dodaj komentarz

Stamford – zielone okolice Nowego Jorku

Ameryka to kraj kontrastów. Krajobraz szybko się zmienia wraz z upływem mil. Jadąc wzdłuż wybrzeża na północny-wschód od Nowego Jorku wjeżdżamy do bajkowego i bogatego stanu Connecticut, gdzie zadbana zieleń wypiera beton … Czytaj dalej

25 Czer 2015 · Dodaj komentarz

Ameryko, nadchodzę!

Po powrocie z Kuby w marcu obiecałam sobie, że na razie zawieszam wyjazdy, aby dokończyć projekt, który wciąż cierpliwie czeka na moją uwagę. Niestety samo postanowienie o niepodróżowaniu podziałało na … Czytaj dalej

6 Czer 2015 · 1 komentarz

Porto – stacja kolejowa São Bento

Słynna stacja kolejowa São Bento (po portugalsku: Estação de São Bento) w Porto (Portugalia) wciąż przyciąga tłumy turystów i artystów, niezmiennie od 1916 roku, w którym została oddana do użytku. Moim … Czytaj dalej

10 Maj 2015 · Dodaj komentarz

Wiele twarzy Atlantyku w Porto

Nasz dwudniowy wypad do Porto w lutym 2015 pozwolił z grubsza zapoznać się z miastem i zaliczyć sporo ciekawych jego zakątków. Najlepszy jednak spektakl dał nam ocean. Jadąc autobusem hop-on-hop-off wzdłuż wybrzeża wypatrzyłyśmy kilka … Czytaj dalej

9 Maj 2015 · Dodaj komentarz

„Casa Particular” – noclegi w prywatnych kwaterach na Kubie

Po mojej ostatniej publikacji o kosztach wyjazdu na Kubę, dostałam od Was wiele pytań, głównie o noclegi w prywatnych domach u Kubańczyków, tzw. „casa particular”. Uznałam więc, że szybciej będzie, jak Wam … Czytaj dalej

2 Kwi 2015 · 1 komentarz

Ile kosztował tani wyjazd na Kubę?

Dużo sprzyjających okoliczności złożyło się na rekordowo niski budżet naszego ostatniego wyjazdu na Kubę (→program). Z podsumowania kosztów wynika, że była to moja najtańsza wyprawa od dłuższego czasu. A wszystko zaczęło się od historycznie niskiej ceny … Czytaj dalej

28 Mar 2015 · 7 Komentarzy

Fotogaleria CUBA 2015 już gotowa

Świeżutkie zdjęcia z Kuby zebrane w jednym miejscu. Jeszcze po żadnej podróży nie ogarnęłam się tak szybko, a tu proszę, niespodzianka. Oto Kuba widziana babskim okiem. Zapraszam do galerii: → CUBA 2015 … Czytaj dalej

25 Mar 2015 · Dodaj komentarz

Waluta i zakupy na Kubie

Na Kubie obowiązują równolegle dwie waluty: CUC – „peso convertible”: tzw. peso wymienialne, to waluta głównie dla turystów i zamożniejszych Kubańczyków, za którą można kupić większość rzeczy i usług. To coś … Czytaj dalej

24 Mar 2015 · 3 Komentarze

Cuba 2015 – cz. 1 – zwariowany rajd

Cuba 2015: →Program wyprawy, → posty Etap 1 – Lot do Havany i jazda do Santiago de Cuba Z Warszawy do Madrytu przyleciałyśmy w środę 04.03.2015 wieczorem liniami Ryanair. Nocleg w przyzwoitym hotelu … Czytaj dalej

24 Mar 2015 · Dodaj komentarz

Trzecie życie plecaka

Gdy kupowałam mój plecak pod koniec 2012 nie sądziłam, że będzie miał tak burzliwe życie, a właściwie trzy życia. A wszystko dzięki życzliwemu i bezproblemowemu podejściu panów ze sklepu equip.pl, którzy zapewnili … Czytaj dalej

28 Lu 2015 · Dodaj komentarz

Wstępny program wyprawy na Kubę

Wylatujemy na Kubę już za niecały tydzień. Czas najwyższy, aby ustalić program wyjazdu. Wczoraj na lotnisku w Paryżu, czekając na kolejny lot, ustaliłyśmy z Agą nasz plan podróży. Jest on … Czytaj dalej

26 Lu 2015 · Dodaj komentarz

Afera z bagażem

Ale akcja! W Paryżu odprawiamy się na lot do Modlina i nagle pani przypina żółtą fiszkę do mojej kabinówki mówiąc: – Mamy już za mało miejsca, nadamy pani walizkę do … Czytaj dalej

25 Lu 2015 · Dodaj komentarz

Dojazd pociągiem na lotnisko w Modlinie

Właśnie wsiadłam do pociągu Airport Express o 10:01 i jadę na lotnisko WMI w podwarszawskim Modlinie, skąd lecę do Porto w Portugalii (najtaniej było z przesiadką w Paryżu). Dotychczas unikałam lotniska … Czytaj dalej

23 Lu 2015 · 8 Komentarzy

Kuba – wiza – gdzie kupić w Warszawie?

Do wylotu na Kubę zostało mi już trochę ponad tydzień. Dziś przypomniałam sobie, że jeszcze nie załatwiłam wizy kubańskiej, a przecież w przyszłym tygodniu będę w Portugalii i nie będę miała kiedy się … Czytaj dalej

20 Lu 2015 · 18 Komentarzy

Karnawał w Wenecji

Być w Wenecji, a być w Wenecji w karnawale – to dwie zupełnie różne rzeczy. Dopiero teraz to rozumiem. Byłam w Wenecji już kilka razy, przez co podchodziłam do niej z … Czytaj dalej

18 Lu 2015 · 1 komentarz

Krótka przygoda w Wenecji…

Szybki wypad na kilkanaście godzin do Wenecji? Czemu nie. Już jutro lecimy do Wenecji na krótką wizytę, ot tak, żeby sprawdzić czy nas tam nie ma. Tanie bilety z Ryanair … Czytaj dalej

10 Lu 2015 · 2 Komentarze

Iguazu Falls – Wodospady Iguazu

Cud natury, jakim są wodospady Iguazu, leży na granicy Argentyny i Brazylii, na rzece Iguazu, stanowiącej naturalną granicę między państwami. Wodospad ma szerokość ok. 2 km, a najwyższą kaskadą jest Gardziel Diabła (Garganta … Czytaj dalej

22 Sty 2015 · Dodaj komentarz

Na Kubę za 162 EUR w marcu 2015

Uwaga, czytajcie do końca, finał zaskakujący. Dziś pojawiła się kolejna gratka dla poszukiwaczy tanich biletów: okazja lotu na Kubę za jedyne 162 EUR z Madrytu liniami lotniczymi Air Europa w marcu 2015. Kupowałam … Czytaj dalej

17 Sty 2015 · 6 Komentarzy

Chiny – Mongolia 1991 – DZIENNIK Z PODRÓŻY (część 3)

Zobacz, jak wyglądały podróże zanim Internet zmienił wszystko.

W części 3: Klasztor-muzeum, goście, kolacja i pogotowie psychiatryczne, wystawa karykatury, francuski reżyser i deszcz.

12 Sty 2015 · Dodaj komentarz

Chiny – Mongolia 1991 – DZIENNIK Z PODRÓŻY (część 2)

Zobacz, jak wyglądały podróże zanim Internet zmienił wszystko.
W części 2: Przyjazd do Ułan-Bator – Gdzie jest klucz – Kradzież paszportu – Nowy kompan Horhe – Studenckie spotkanie – Muzeum i wystawa – Naciąganie turystów.

9 Sty 2015 · 1 komentarz

Chiny – Mongolia 1991 – DZIENNIK Z PODRÓŻY (część 1) – zanim Internet zmienił wszystko

Rękopis, czyli o co chodzi… Trudno dziś sobie wyobrazić podróżowanie bez internetu. Nawet Ci, którzy to przeżyli, nie pamiętają wielu szczegółów, bo wtedy to było normalne. Niedawno zaczęłam przeglądać swój stary … Czytaj dalej

6 Sty 2015 · Dodaj komentarz

Gran Canaria – słoneczne tapety w full-HD 16:9 – 1920×1080

Szukałam dziś jakiegoś słonecznego zdjęcia, żeby wrzucić na tapetę i odświeżyć pulpit mojego monitora. Wybrałam zdjęcia z Gran Canarii (Wyspy Kanaryjskie). Przygotowałam z nich tapety w rozdzielczości  full-HD 16:9 – 1920×1080. … Czytaj dalej

3 Sty 2015 · Dodaj komentarz

Nowa fotogaleria: Malezja 2014

Z nowym rokiem dodałam nową fotogalerię ze zdjęciami z wyprawy do Malezji w październiku 2014. Chcąc przybliżyć Wam atrakcje Malezji z jej bajecznie żywymi kolorami, wybrałam z mojej kolekcji te zdjęcia, które według … Czytaj dalej

2 Sty 2015 · 4 Komentarze

2014 w liczbach

Serwis WordPress.com przygotował podsumowanie roku 2014 dla bloga http://www.orbitka.com. Oto przykład: Najbardziej ruchliwym dniem w roku 2014 był 21 lipca, z liczbą odwiedzin: 1,518 wizyt. Najbardziej popularnym wpisem tego dnia był Piknik nad … Czytaj dalej

30 Gru 2014 · Dodaj komentarz

Wesołych Świąt

Wesołych Świąt nam wszystkim życzę i świętego spokoju, żeby się można było skupić na realizacji swoich marzeń w roku 2015. Udanych podróży i pięknych zdjęć. *****

21 Gru 2014 · Dodaj komentarz

Było kiedyś w Polsce lato

Ciepło, słońce i długie dni nabierają wyjątkowego znaczenia, gdy za oknem zimno i nieciekawie, a dzień kończy się, nim jeszcze zdąży na dobre rozwinąć skrzydła. Na rozgrzewkę wygrzebałam z przepastnego … Czytaj dalej